Работа ў летні перыяд у ДУА “Навадворскі яслі-сад Пінскага раёна”
12.08.2016
Адной з голоўных задач педагогаў ДУА “Навадворскі яслі-сад Пінскага раёна” ў летні аздараўленчы перыяд з'яуляецца фарміраванне ў дзяцей навыкаў усвядомленых бяспечных паводзін на вуліцы і папярэджванне траўматызму. |
На працягу лета педагогі разам з выхаванцамі і бацькамі рэалізоўвалі адукацыйныя праекты "Які бывае транспарт?", "Дарога не для гульняў" (рознаўзроставая група №1), "Бяспека на дарозе", "Як паводзщь сябе на дарозе?" (група інтэграванага навучання і выхавання). |
У інфармацыйна-метадычным кабінеце дашкольнай установы у дапамогу педагогам аформлены куток "Дашкольнікам аб правілах бяспекі", у якім змешчаны наглядныя дапаможнікі па тэме і метадычная літаратура. Для бацькоў у асобных кутках таксама змяшчаюцца адпаведныя рэкамендацыі, памяткі, тэматычныя насценгазеты, буклеты, часопісы. |
Для арганізацыі і правядзення мерапрыемстваў па навучанні дзяцей Правілам бяспечнага руху ў кожнай узроставай групе створаны куткі бяспекі руху і бяспекі, ў якіх ёсць спецыяльныя дапаможкі і атрыбуты: нагруднікі з малюнкамі розных служб транспарту, святлафоры, макеты дарог, дыдактычныя і развіццёвыя гульні, дарожныя знакі і г.д. |
Работа па замацаванні атрыманых уяўленняў аб пешаходным пераходзе, сігналах святлафора, Правілах дарожнага руху вядзецца праз розныя віды дзіцячай дзейнасці. Атрыманыя веды дзеці рэалізоўваюць у гульнях, падчас фізкультурных і музычных свят, забаў, экскурсій, у прадукцыйнай дзейнасці. Так, у ходзе фізкультурнай забавы "Чырвоны, жоўты, зялёны" замацоўваліся веды выхаванцаў аб прызначэнні сігналау святлафора, аб правілах паводзін пешахода на вуліцы. |
Пазнавальным для дзяцей сярэдняга і старэйшага ўзросту стаў удзел у спартыўным свяце "Дарожная азбука", музычных забавах "Горад дарожных знакаў", «Наш сябар – Святлафорык", падчас правядзення якіх у дзяцей сфарміраваліся ўяўленні аб значнасці правільных бяспечных паводзін на вуліцы. З дашкольнікамі таксама праводзяцца мэтавыя прагулкі, накіраваныя на фарміраванне у іх практычных навыкаў паводзін на вуліцы ("Наша вуліца", "Правілы дарожнага руху", "Мы – пешаходы", прагулка па аграгарадку Новы Двор, "Назіранне за рухам транспарту"). |
Для замацавання ведаў дашкольнікаў аб Правілах дарожнага руху выкарыстоўваюцца крыжаванкі, праблемныя сітуацыі, лагічныя задачы, дарожная матэматыка, літаратурны матэрыял, дзеці разглядваюць ілюстрацыі, карціны, кніжкі-малышкі, плакаты на тэматыку бяспекі дарожнага руху, праглядаюць мультфільмы "Смяшарыкі. Азбука бяспекі", "Урокі цётухны Савы. Азбука бяспекі на дарозе" і інш. |
3 дзецьмі малодшых груп ладзяцца гульні "Вуліца", "Розныя машыны", "Верабейчыкіі аутамабіль", падчас якіх выхавальнікі знаёмяць іх з рухам пешаходаў і машын па вуліцы. Выхаванцам групы інтэграванага навучання і выховання падабаецца гуляць у дыдактычныя гульні "Наша вуліца", "Святлафор", "Дарожнае лато", рухавыя гульні "Пешаходы і аўтамабіль", "Каляровыя аўтамабілі", "Дзень і ноч", "Святлафор", будаўнічыя, сюжэтна-ролевыя гульні "Паездка на аўтобусе", "Паездка на поездзе", "Па дарозе ў дзіцячы сад", "Падарожжа па весцы", гульні-драматызацыі і інш. Выхавальнікі старэйшай групы наведалі з дзецьмі Навадворскую базавую школу з мэтай адпрацоўкі маршруту "Мой шлях у школу". |
|
На пляцоўцы, размешчанай на тэрыторыі дашкольнай установы, для практычнай адпрацоўкі Правіл дарожнага руху праводзяцца забавы, гульні, гутаркі аб правілах бяспекі на вуліцы, сустрэчыз супрацоўнікам Дзяржаўтаінспекцыі. |
Выхавальнікі праводзяць конкурсы малюнкаў на тэму бяспекі руху, конкурсы сумесных творчых работ дзяцей і бацькоў. Бацькі выхаванцаў дапамагаюць педагогам вырабляць атрыбуты для гульняў, кніжкі-малышкі, яны ўдзельнічаюць у арганізацыіі правядзенні розных мерапрыемстваў: гульнях-спаборніцтвах для бацькоўі дзяцей "Дарожная грамата", сямейнай пазнавальна-гульнявой вечарыне "Юны пешаход" і інш. |
У ліпені ў нашай дашкольнай ўстанове запланавалі акцыю "Дзеці– вадзіцелям", падчас якой выхаванцы распаўсюджвалі малюнкі-лістоўкі аб Правілах дарожнага руху сярод вадзіцеляў – супрацоўнікаў дзіцячага сада, бацькоў, знаёмых. |
На фарміраванне бяспечных паводзін дзяцей самы вялікі ўплыў аказваюць адпаведныя паводзіны дарослых, іх прыклад. Спадзяёмся, што вынікам рэалізацыі праектаў па папярэджанні дзіцячага дарожна-транспартнага траўматызму стане больш адказнае стаўленне да гэтай праблемы як педагогаў, так і дзяцей ііх бацькоў. |
|
Летам ў нашай дашкольнай установе жыццё не сціхае. Наадварот, тут многа радасціі смеху, многа цікавыхзабаў, захапляючых конкурсаў, цудоўных выстаў і самых разнастайных вясёлых свят. |
Асаблівастаноўчыяэмоцыі ў дашкольнікаў выклікаюць мерапрыемствы, у падрыхтоўцы якіх разам з іміўдзельнічаюць бацькі. Адно з такіх – свята чароўных марачкоў. |
Мэтай яго было стварэнне добразычлівай, эмацыянальна насычанай атмасферы сумеснай творчасці дзяцей і бацькоў, фарміраванне пачуцця ўпэўненасці ў сабе. |
|
С.І.Гузарэвіч, загадчык ДУА «Навадворскі яслі-сад Пінскага раена» |